Geen categorie

Facebook Marketing werkt nog steeds in 2021

Facebook staat al lang bekend als een krachtpatser van marketingmogelijkheden. Het is tegenwoordig echter een beetje moeilijker om opgemerkt te worden op het platform. Dit komt deels door het afnemende organische bereik van het platform – wat betekent dat niet alle Facebook-marketingtips die je gewend bent, nog steeds tot succes kunnen leiden.

Gelukkig zijn er nog tal van manieren om de aandacht van de doelgroep te trekken en jouw boodschap te verspreiden. Het enige dat je nodig hebt, zijn een paar eenvoudige strategieën, zoals het maken van verschillende soorten inhoud en het publiceren van zeer korte video’s. Door een frisse aanpak te hanteren, kun je ervoor zorgen dat je Facebook marketing inspanningen het komende jaar net zo levensvatbaar blijven.

In dit bericht zullen we enkele Facebook marketing tips delen die op dit moment zeer effectief zijn. We zullen ook uitleggen hoe je ze kunt gaan gebruiken. Laten we eraan beginnen! Bij het opstellen van een marketingstrategie voor sociale media zal Facebook waarschijnlijk een grote rol spelen. Dit platform wordt al lang beschouwd als een van de krachtigste marketingtools die er zijn en het is ongelooflijk populair bij bedrijven.

In feite gebruikt 93% van de marketeers regelmatig Facebook-advertenties, en er zijn genoeg goede redenen voor die populariteit. Facebook biedt bijvoorbeeld diepgaande betaalde advertenties en zeer aanpasbare targetingfuncties. Je krijgt ook toegang tot een enorm publiek – 2,32 miljard maandelijkse actieve gebruikers om precies te zijn.

Door recente wijzigingen is adverteren op Facebook echter iets lastiger dan vroeger. Denk bijvoorbeeld aan het algoritme dat Facebook gebruikt om inhoud weer te geven. Het platform legt nu de nadruk op de manier waarop gebruikers omgaan met andere gebruikers in plaats van hoe ze omgaan met bedrijven.

Varieer de soorten inhoud die je plaatst

55% van de marketeers zegt dat het creëren van content hun belangrijkste prioriteit is voor inkomende marketing. Het is echter gemakkelijk om vast te lopen in een vasthoudpatroon. Veel marketeers gebruiken continu alle technieken die in het verleden hebben gewerkt, ook al laat dit weinig ruimte voor groei.

Om de contentmarketing dynamisch te houden, de Facebook marketing tip is om te overwegen om de 70-20-10-aanpak te gebruiken:

  • Publiceer 70 procent van de tijd origineel materiaal.
  • Deel 20 procent van de tijd bestaande inhoud die relevant is voor de interesses van jouw publiek.
  • Maak 10 procent van de tijd zelfpromotie-inhoud.

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *